Quick snack, Unhealthy and Delicious

9. März 2015
Today I'll show you how to make a simple 5-minute cake!


 

Add three spoon of sugar, three spoon of cocoa (or nesquik), four spoon of flour and mix.You could add vanilla, but this step is optional.
  

Then add three spoon of oil, three spoon of milk and one egg. 


Stir with a fork or spoon, to mix well and break up any clumps. (On the bottom of the mug is a high tendency for clumps of the dry ingredients).


My 700 watt microwave cooked these brownies in a mug perfectly at a minute 15, but you may have to microwave it longer or shorter, depending on you microwave. It should still be wet in the center when cooked. Tipp: Some mugs don’t microwave well, because there is metal in their ceramic glaze. I recommend you to use a simple every-day mug.



Enjoy!


Kommentare

  1. Sometimes all that matters is that it tastes gooooooood. :-D

    Love xx
    Julia

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. That is so true! :D the calories are so irrelevant if it is good :D

      Löschen
  2. Hallo,

    bitte noch um eine kurze, deutsche Übersetzung. Danke..möchte nämlich gerne auch so einen tollen Tassenkuchen mal machen. O.K.

    LG..Karin..

    AntwortenLöschen
  3. Hey :) Das sieht super lecker aus! Macht richtig Lust aufs Backen... :)
    Übrigens: Dein Blog gefällt mir so gut, dass ich ihn für den Liebster Award nominiert habe. Alle Infos dazu findest du auf meinem Blog :)
    Ganz liebe Grüße
    Elly von http://leichtwerden.blogspot.co.at/

    AntwortenLöschen
  4. Solche Mikrowellenkuchen finde ich wirkllich super! Auch wenn sie nicht ganz so gesund sind. Aber wenn man mal total Lust auf einen Kuchen hat, sind sie die perfekte Alternative :)

    Bei mir läuft gerade eine Blogvorstellung, würde mich riesig freuen, wenn du mal vorbeischaust :)
    http://good-morningstarshine.blogspot.de/2015/02/blogvorstellung.html

    Liebste Grüße,
    Nina

    AntwortenLöschen
  5. yum :) ich mag das mit nutella sehr

    AntwortenLöschen
  6. Lecker Mug-Cake :) Ich liebe es, wenn ich mal spontan Lust auf Kuchen habe aber nichts aufwändiges backen will :D

    Liebe Grüße ♥
    PS: Hättest du Lust bei meiner Blogvorstellung mitzumachen? Würde mich freuen :)
    http://www.hang-tmlss.de/2015/03/already-five-years-with-me-timeless.html

    AntwortenLöschen